Losse nummers: 5 euro per nr. Alle artikels worden gepubliceerd onder de verantwoordelijkheid van de auteurs en dienen naar de hoofdredacteur gestuurd te worden. Niets uit dit nummer mag gedeeltelijk of in zijn geheel overgenomen worden zonder uitdrukkelijke toestemming. Van op afstand of in het geniep een amateurfotograaf gadeslaan terwijl hij zijn topfoto probeert te maken, leert je veel over de gedrevenheid van de hobbyfotograaf.
Hoe de natuurfotograaf speciaal oog heeft voor dat storend blaadje of takje in de voorgrond en het wegplukt, hoe de sportfotograaf de juiste bocht uitkiest voor de foto van de loper op de piste of op een laddertje gaat staan voor een foto in vogel-perspectief van de waterskir, hoe de candidfotograaf het tafereel dat hem boeit omcirkelt of besluipt tot hij de juiste achtergrond en lichtinval heeft om dan af te drukken op het juiste moment of hoe de architectuurfotograaf zijn statief stevig installeert, de camera monteert en waterpas plaatst om daarna, in een originele 19de -eeuwse fotografenhouding, het ideale beeld in zijn zoeker te kadreren: ik heb er altijd met veel aandacht stiekem van genoten.
Maar mijn genot is nog veel groter, en de beleving des te intenser, als ik fotografen kan bestuderen bij een fotoshoot met modellen, bij een clinic met bodypainting, bij een sessie glamour-, bloot- of naakt-fotografie. Ver of lang hoef je niet te zoeken op gezamenlijke fotoshoots, foto- of pikante beurzen, modellendagen. Daar waar een horde fotografen samendrumt staat beslist iets dergelijks te gebeuren.
Ik probeer dan steevast aan de andere kant van de fotografen te gaan staan, want van daaruit zie je de amateur- fotograaf op zijn best. Schouder aan schouder opgesteld, soms drie rijen dik, zoekend naar het meest geschikte plekje om zeker niets te missen. De voyeur ontwaakt. Voor mij, de tegengluurder, hebben ze dan geen aandacht. En dan daagt het lijdend voorwerp op en hoor ik een salvo van klikken.
Gelukkig heeft de digitale fotografie, en het bijna oneindige aantal mogelijke opnames op de geheugenkaarten, gezorgd voor een pauzeloos fotogenot. Het model zweeft dan op automatische piloot langs de tientallen peperdure cameras, beweegt, glimlacht, kronkelt zich in diverse houdingen, onthult of suggereert veel, weinig of alles, en heeft aandacht voor alle fotografen.
Na de act verdwijnt zij een tijdje achter de coulissen. De toestellen en de fotografenhoofden vallen naar beneden en aanschouwen op de displays de resultaten. Enige recuperatietijd is ingebouwd, de instellingen worden bijgesteld, want het feest begint weldra opnieuw. Ook mijn fotosessie is geslaagd. Tenslotte kan ik u melden dat ik een ticket kocht voor het grote zomerdefil van de Franse designer Charlie Le Mindu die zijn modellen poedelnaakt de catwalk opstuurt.
Of toch niet, als je een hoed of handtas met bijpassende laarzen ook kledij mag noemen. Fotos maken hoef ik dan niet want de live view is meer dan voldoende voor een gebeitelde opslag op mijn eigen interne harde schijf. Ook al is die reeds zesenzestig jaar oud. Hoe dat afloopt kan ik je dan niet laten zien, maar dat hoor je dan wel.
Naast jurylid is hij ook gastexposant op de ten-toonstelling met fotos uit zijn reeks Las Vegas Blues zie ook pagina Beeld Express zet daarom graag zijn werk eens in de kijker! Als kind was Jimmy Kets vooral bezig met tekenen en schilderen, altijd ver-trekkend vanuit de realiteit. Fantasie had ik niet, en heb ik nu nog steeds niet. Toen ik 17 was heb ik mijn eerste reflexcamera gekocht.
Tijdens mijn hogere opleiding Grafisch ontwerp en Illustratie gebruikte ik fotografie als een onder-steunend medium. Een jaar voor ik zou afstuderen werd voor mij de wereld van de fotografie geopend dankzij gastdocent Johan Swinnen. Hij gaf een seminarie over de geschiedenis van de fotografie en ook over de hedendaagse fotografen. Dan pas ben ik beginnen beseffen dat fotografie zo’n fantastisch medium is om verhalen te vertellen.
Fotografie liet hem niet meer los, en hij begon te werken als persfotograaf. Eerst voor De Morgen, later voor De Standaard. Voor de krant maak ik af en toe wel eens een reportage, maar 70 procent van mijn opdrachten bestaat uit het maken van portretten. Ik ben dus geen reportagefotograaf. Naast mijn werk om den brode werk ik aan eigen projecten.
Hierin ga ik vooral op zoek naar beelden die op zichzelf kunnen staan. Een eigen wereld in zich dragen, beelden die ook geen onderschrift nodig hebben. Bij reportagefotografie denk je meer in een reeks van beelden waar het ene het andere beeld ondersteunt. In mijn vrij werk moet elk beeld op zichzelf kunnen staan, ook al zullen ze door mijn visie, stijl en thematiek met elkaar verbonden zijn.
Momenteel ben ik bezig aan mijn nieuwe reeks Shot in Flanders. In wezen gaat het over Amerikaanse invloeden hier bij ons in Vlaanderen. Ik ben er. En dat doe ik nu nog steeds. Al de beelden die ik maak moeten ook hier weer op zichzelf kunnen staan, maar aangezien het voor dezelfde reeks is moeten ze zowel inhoudelijk als visueel bij elkaar aansluiten.
De keuzes die je maakt, bijvoorbeeld kleur of zwart wit, flits of geen flits, zijn zeer belangrijk. Je mag nooit zomaar iets doen. Alles wat je doet moet een reden hebben. Een goede foto heeft bovendien, volgens Kets, geen onderschrift nodig. Het beeld moet vanuit zichzelf spreken, het is tenslotte een beeld. Fotografie is immers een communicatiemiddel. Een goed beeld is tijdloos en overstijgt het anekdotische.
Het visuele aspect is zeer belangrijk, maar de inhoud is nog steeds het belangrijk-ste. De twee hebben elkaar nodig. Bij het maken van zon goed beeld is hij meestal wel even tevreden. Je mag en moet als fotograaf af en toe eens tevreden kunnen zijn met je beelden. Anders geraak je gefrustreerd, en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Bij de jurering van de Leo Baekeland-tentoonstelling was er niet veel werk dat hem echt bijgebleven is.
Hij zag wel potentie, werken waar hij iets bij voelde, maar voor hem was er geen werk bij dat er al echt stond. Maar er zijn wel ‘amateurfotografen die uitblinken in hun fotografie, doch zij zijn van een eerder zeldzame soort. Ik denk dat sommige amateurfotografen veel beter wat meer zouden nadenken in plaats van te proberen om een mooi technisch perfect plaatje te maken. Iedere fotograaf zou zich moeten afvragen: Waarom doe ik dit en wat wil ik nu zeggen?.
Het is belangri. Inloggen Laten we beginnen. Download for free Report this document. Embed Size px x x x x Het stijlvolle magazine biedt een ruime blik op wat leeft binnen het domein van de beeldcultuur. Beeld Express illustreert en duidt de beeldtaal van fotografie, film en multimedia rijkelijk. Naast aankondigingen van tentoonstellingen, projecties, wedstrijden, workshops, cursussen, Kortom, een must voor iedereen die het hart van de fotografie, film en multimedia wil horen kloppen!
Van Vlaenderen, Rijsenbergstraat , Gent Tel. Van Vlaenderen, M. Cooreman, J. Embrechts, C. Goossens Inlichtingen, adreswijzigingen, publicitaire inlassingen, Geukens, Stationsstraat 96, GeelTel. De niet gepubliceerde artikels worden – tenzij anders afgesproken – niet teruggestuurd.
Dinsdag 8st, November 8:33:56 Am

Beschrijving:
FriskyDingo |
---|
47 jaar vrouw, Krab |
Tinray, Netherlands |
Maleis(Basic), Telugu(Vloeiend) |
Componist, Monteur |
ID: 5689319792 |
Vrienden: reillybuster, big4913mama |
Details | |
---|---|
Geslacht | Vrouw |
Kinderen | Ja |
Hoogte | 154 cm |
Toestand | Getrouwd |
Onderwijs | Het gemiddelde |
Roken | Ja |
Drink | Nee |
Communicatie | |
Naam | Susan |
Profiel bekijken: | 3949 |
Telefoonnummer: | +312567-664-78 |
Stuur een bericht |
Gerelateerde berichten